2019 February 21 - پنج شنبه 02 اسفند 1397
پاسخ به برخی اتهامات نویسنده ((پاسخ به یادداشت شهری که آرد ندارد))
کد خبر: ٦٩٣٩ تاریخ انتشار: ٢٦ آذر ١٣٩٧ - ٢٣:١٨
صفحه نخست » عمومی » تازه های خبری
پاسخ به برخی اتهامات نویسنده ((پاسخ به یادداشت شهری که آرد ندارد))

اگر فرهنگ یک مملکت اصلاح شود ان کشور اصلاح خواهد شد (امام خمینی)
بی شک شاخصه اصلی در تغییر یا تصحیح هر فرهنگی اموزش و پرورش میباشد که شالوده و زیربنای فرهنگ یک سرزمین را رقم میزند.دور از ذهن است که اموزش و پرورش در هر دو بعد دانش و تربیت مترقی و به روز باشد اما فرهنگ مستحکم و زیربنایی خوبی نداشته باشد .از انجایی که آموزش و پرورش تاثیرگذارترین نهاد در تکوین،تغییر،و ارتقا و تضعیف همه ارکان یک کشور و مبنای شکل گیری دولت مدرن و تربیت شهروندان برای یک جامعه میباشد از همین رو تمامی جوامع برای پیشبرد اهداف این نهاد خطیر ،هزینه های هنگفتی را متحمل می شوند و در چنین نهادی، مستعدترین و زبده ترین افراد را برای تربیت به کار می گیرند و برای وصول به هدف مطلوب برای چنین قشری کمترین کم و کاستی (کم توجهی)قایل نمی شوند زیرا انتظار دارند اصول اولیه انسانی همچون تعهد،صداقت ،وفای به عهد ،احترام متقابل،....در این نهاد اموخته شوند

 پاسخ به برخی اتهامات نویسنده ((پاسخ  به یادداشت شهری که ارد ندارد))
 
اگر فرهنگ یک مملکت اصلاح شود ان کشور اصلاح خواهد شد (امام خمینی)
بی شک شاخصه اصلی در تغییر یا تصحیح هر فرهنگی اموزش و پرورش میباشد که شالوده و زیربنای فرهنگ یک سرزمین را رقم میزند.دور از ذهن است که اموزش و پرورش در هر دو بعد دانش و تربیت مترقی و به روز باشد اما فرهنگ مستحکم و زیربنایی خوبی نداشته باشد .از انجایی که آموزش و پرورش تاثیرگذارترین نهاد در تکوین،تغییر،و ارتقا و تضعیف همه ارکان یک کشور و مبنای شکل گیری دولت مدرن و تربیت شهروندان برای یک جامعه میباشد از همین رو تمامی جوامع برای پیشبرد اهداف این نهاد خطیر ،هزینه های هنگفتی را متحمل می شوند و در چنین نهادی، مستعدترین و زبده ترین افراد را برای تربیت به کار می گیرند و برای وصول به هدف مطلوب برای چنین قشری کمترین کم و کاستی (کم توجهی)قایل نمی شوند زیرا انتظار دارند اصول اولیه انسانی همچون تعهد،صداقت ،وفای به عهد ،احترام متقابل،....در این نهاد اموخته شوند و شهروندی تربیت گردد که چنین اصول اخلاقی و قانون را رعایت نموده تا تدریجا" بدل به یک شهروند ایده ال گردد و آنها را در لایه های قویتر و بالای جامعه توسعه و تعمیق دهد بنابراین ثمربخشی اموزش وپرورش از یک سو ،تبدیل انسانهای مستعد به انسان سالم بالنده متعادل و از سوی دیگر تامین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه در تمامی ابعاد فرهنگی سیاسی اقتصادی و اجتماعی .....می باشد.
حال با توجه به این که در متنی در پاسخ به یادداشت ((شهری که آرد ندارد ))به قلم شخصی که خود را در مقام شهروند لنده ای معرفی کرده — اما با مطالعه آن، هر انسان عاقلی پی خواهد برد که نویسنده واقعی کیست  —اتهامات ناروایی در خصوص نحوه مدیریت سابق اموزش و پرورش شهرستان لنده  مطرح کرده که سکوت وعدم تنویر افکار عمومی  را اماره ای بر تایید آن تهمت های ناروا و ناچسب نویسنده میدانم و لذا بر آن شدم در مقام اگاه سازی و پاسخ به اتهامات مطالبی را تقدیم دارم
مورد اول:عنوان شد دوره ای که دهها استخدام غیر بومی در این اداره صورت میگرفت یا حتی وام های ضروری  معلمان این خطه به نور چشمی ها داده میشد و خفقان حاکم اجازه اعتراض نمی داد.
جواب ؛چرا افکار عمومی و خصوصا" فرهنگیان عزیز و قدر شناس را به سخره گرفته اید ؟؟انصاف این بود که نام دوره و مدیر اداره را ذکر می کردید تا بذر نفاق و بدبینی توسط افرادی که مأموریت اصلی و اولیه شان ایجاد نفاق و اختلاف پراکنی میان فرهنگیان و حامیان واقعی دولت بوده، بیش از این پاشیده نشود . در دوره تصدی مدیر قبلی چند غیر بومی استخدام شده؟؟
ضروریست که آمار انها را از واحد کارگزینی اداره متبوع استخراج فرمایید.
به کدامین نور چشمی وام ضروری اعطا شده ؟؟
لیست افرادی که وام فوق را دریافت کردند از واحد تعاون اداره درخواست نمایید و هر دو آمار را در معرض قضاوت عموم قرار دهید ‌.
در چه زمانی خفقان حاکم بوده ؟
احساس میکنم خفقان را با اقتدار و شجاعت خلط کردید  به خصوص در دوری تصدی فردی که همگان از جمله فرهنگیان و مخالفین سیاسی ایشان ، شجاعت وی را تحسین میکنند
مورد دوم:در قسمت دوم یادداشت اوردید ؛ایا می خواهید وضعیت ارام این روزهای اموزش و پرورش را با دوره ای مقایسه کنید که ابلاغ کارشناسان این اداره و مدیران و معاونان مدارس در راه پله های ساختمان اموزش و پرورش ،شفاها یا با بی احترامی صادر می شد
 
جواب: به به !!!!!عجب وضعیت  ارامی !!!!!
به جای اینکه بنده و نویسنده محترم درباره وضعیت آرام و یا نابسامانی اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده لب به سخن باز کنیم بهتر بود قضاوت اولیای محترم و نهادهای امنیتی را در این خصوص می شنیدیم و تا جایی که بنده مطلعم در دوره مدیریت ایشان (مدیر سابق اموزش و پرورش)هیچ یک از دانش اموزان راهی کلانتری...... نشده و یا بازداشت فردی و جمعی انان را شاهد نبودیم اما در دوره مدیریت فعلی بارها شاهد حضور و بازداشت دانش اموزان در نهادهای امنیتی بودیم.
 جالب است که هماهنگ کردن کادر اداری و مدیران مدارس با سیاسیت های دولت تدبیر و امید را ناآرامی تلقی کرده و تصمیمات قومی و قبیله ای و ترس از تغییر را نشانه ارامش می دانید .
صادقانه و شفاف و به دور از نفاق اعلام کنید در دوره مدیر قبلی ابلاغ کدام کارشناس اداری یا مدیر آموزشگاهی در راه پله های ساختمانی اداره فوق صادر گردیده؟؟
شاید با ابلاغ مشاورین کثیر فرمانداری و نحوه صدور ان اشتباه گرفته و خلط موضوع کردید چرا که هر گونه ابلاغ اداری باید با استعلام از مراجع قانونی و مکاتبه کتبی با اداره کل متبوع صورت گیرد
 
به طور خلاصه موفقیت ها و رتبه هایی که در دو حوزه آموزش و پرورش اداره متبوع در دوره مدیریت قبلی حاصل شده و میزان رضایت اولیا و فرهنگیان از مدیریت و تصمیمات توام با شجاعت ایشان را رسانه ای کنید .
مگر رتبه اول را در تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در سطح استان کسب نکرده که توسط نماینده ارشد دولت مورد تقدیر قرار گرفت؟ 
یا تعداد پذیرفته شدن فرزندان مستعد این شهرستان را در رشته های پرتقاضایی چون پزشکی ، دندانپزشکی ؛داروسازی ، حقوق ، مهندسی......و دانشگاه فرهنگیان در دوره ایشان و پس از او را درمعرض قضاوت عمومی قرار دهید .
در حوزه تربیت و پرورش همین بس که برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ،در دوره تصدی مدیر قبلی ، آموزش و پرورش این شهرستان رتبه دوم  در سطح استان را کسب نموده است.
 معلمی از لنده



g

Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
  

پربازدیدترین ها
آخرین مطالب